Sprawdzone i naturalne sposoby na dolegliwości

Sprawdzone i naturalne sposoby na dolegliwości

Zazwyczaj gdy boli nas głowa lub mamy „kobiece” dni natychmiast sięgamy po tabletki przeciwbólowe, NLPZ, tabletki rozkurczowe itp. Oczywiście nie twierdzimy, że nie powinno się brać leków – w końcu po to zostały stworzone. Są jednak takie dolegliwości, przy których warto spróbować rozwiązać problem w nieinwazyjny sposób, wykorzystując do tego naturalne produkty żywieniowe o dobroczynnych właściwościach. Chyba lepiej niwelować codzienne nieprzyjemności przy pomocy pysznego i zdrowego jedzenia? :)

Katar

Podobno nieleczony trwa tydzień, a leczony 7 dni. Jest w tym trochę prawdy ale nie da się ukryć, że objawy uciążliwego kataru można złagodzić. Tu zdecydowanie należy napisać o czosnku – w końcu nie bez powodu mówi się, że jest naturalnym antybiotykiem. Dodatkowo hamuje rozwój bakterii, obniża ciśnienie krwi i skutecznie walczy z infekcjami.

PMS

PMS – czyli dobrze znany każdej kobiecie Zespół Napięcia Przedmiesiączkowego. Na tą przypadłość poleca się herbata z prozdrowotnym korzeniem imbiru. Badania wykazały, że już 1 g imbiru zmniejsza ból na tym samym poziomie, co popularne niesteroidowe leki przeciwzapalne. Oprócz tego z napięciem przedmiesiączkowym świetnie walczy zwykły jogurt naturalny. Dlaczego? Ponieważ zawiera bardzo dużo cennego wapnia, które skutecznie zwalcza depresje i obniżony nastrój, pomaga przy tzw. „huśtawce nastrojów” i walczy z bólem głowy.

Kac

Kac, czyli syndrom dnia poprzedniego. Oczywiście zachęcamy wszystkich do rezygnacji z alkoholu ale nie ma co się oszukiwać – kac może się zdarzyć każdemu z nas. Australijscy naukowcy odkryli, że sok gruszkowy wypity przed zakrapianą imprezą zmniejsza dolegliwości dnia następnego. Kolejnym świetnym „kołem ratunkowym” może okazać się arbuz. Zawiera ponad 90 % wody i cały zestaw witamin oraz minerałów. Poza tym działa orzeźwiająco i poprawia samopoczucie.

Bezsenność

Bezsenność – i tu najlepiej sprawdzi się stary, ajurwedyjski sposób. Przed planowanym nocnym wypoczynkiem wymieszaj: mleko, miód, cynamon i kilka kropli wyciągu z ashwagandhy. Taka mieszanka obniża poziom stresu i ułatwia zasypianie. Oprócz tego warto jeść więcej bananów, ponieważ obniżają poziom napięcia mięśniowego i zawierają tryptofan, czyli aminokwas odpowiedzialny za produkcję serotoniny (hormonu szczęścia), a także melatoniny, czyli hormonu odpowiedzialnego za sen i proces zasypiania.

Niestrawność i wzdęcia

Tu również stary i sprawdzony sposób, czyli mięta. Liście mięty zawierają flawonoidy i olejki, które usprawniają pracę jelit i ułatwiają przemieszczanie się w nich pokarmów. Oprócz tego warto do dań dodawać odrobinę pieprzu cayenne, ponieważ jego ostrość pobudza trawienie i obniża ryzyko wzdęć.

Pamiętajcie aby pić soki regularnie! Zapraszamy do skorzystania z naszych nowych dwóch zestawów: dieta warzywna 3-dniowa i dieta warzywna 5-dniowaNa zdrowie! Zamawiajcie już dziś!

Dodaj komentarz

Wszystkie pola wymagane

Imię:
E-mail: (będzie ukryty)
Treść: