Pięć sposobów na upalne dni

Pięć sposobów na upalne dni

Lato w pełni i wszystko wskazuje na to, że wysokie temperatury szybko nas nie opuszczą. Jak zadbać o siebie, kiedy z nieba leje się żar?

Lato to ulubiona pora roku wielu z nas, szczególnie gdy spędzamy je gdzieś nad wodą. Nie każdy jednak ma tyle szczęścia i czasami gorące dni musimy przetrwać w rozgrzanym, betonowym mieście. Jest to  szczególnie trudne dla osób starszych, dzieci i kobiet w ciąży, ale wszystkim daje się we znaki. Jak w tym czasie powinniśmy zadbać o swój organizm?

  1.        Nawodnienie organizmu

Podczas upałów szczególnie łatwo o odwodnienie organizmu, dlatego zawsze należy mieć przy sobie coś do picia. Nie powinny być to jednak słodkie i gazowane napoje, za to dobrym rozwiązaniem będzie woda lub świeżo wyciskane soki owocowo-warzywne. Pamiętajcie, żeby nie wypić wszystkiego na raz, ponieważ przez dłuższy czas nie będziecie czuli pragnienia i wtedy łatwiej o odwodnienie. Najlepiej w tym czasie pić powoli i delektować się każdym łykiem.

  1.        Kremy z filtrem

Słoneczne kąpiele pomagają nam uzupełnić witaminę D, która jest niezwykle potrzebna do prawidłowego funkcjonowania. Jednak zbyt mocne eksponowanie skóry na słońcu może spowodować jej poparzenie i przyspieszyć procesy starzenia. Dlatego w czasie upałów powinno się stosować kremy z filtrem. Najlepiej te naturalne z mineralnymi filtrami, które są przyjaźniejsze dla naszej skóry. Żeby krem zapewnił nam odpowiednią ochronę, należy aplikować go kilka razy dziennie, nie wystarczy zrobić tego raz.

  1.        Zwiewne ubrania i nakrycie głowy

Gdy za oknem skwar leje się z nieba, najlepiej wybierać luźne ubrania z naturalnych materiałów, w przeciwnym razie odczuwane gorąco może być jeszcze bardziej intensywne, powodując nieprzyjemne pocenie się. Należy pamiętać też o kapeluszu lub innym okryciu głowy, żeby uniknąć udaru słonecznego.

  1.        Letni prysznic

Poranny prysznic w letniej wodzie (około 26-35 stopni Celsjusza) obniży temperaturę ciała i doda energii na cały dzień. Można się nim ratować również w ciągu dnia, jednak nie zaraz po powrocie do domu, kiedy ciało jest jeszcze mocno rozgrzane, ponieważ może to wywołać szok termiczny.

  1.        Lekka dieta

W upalne dni warto ograniczyć ciężkie i tłuste potrawy, zamieniając je na soczyste owoce i warzywa, które oprócz zawartości wody mają również sporo cennych witamin. Z owoców najlepiej sprawdzają się truskawki i arbuzy, natomiast z warzyw ogórek i sałata. To również dobry czas na chłodniki i świeże owocowo-warzywne koktajle, które świetnie nawadniają organizm.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola wymagane

Imię:
E-mail: (będzie ukryty)
Treść: