Co powinnaś wiedzieć o śniadaniu

Co powinnaś wiedzieć o śniadaniu

Zastanawiasz się jak dobrze rozpocząć dzień? Pewnie nie raz słyszałaś, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Współczesne badania nie potwierdzają tej tezy, jednak warto zwracać uwagę na to, z czego składa się pierwszy posiłek w ciągu dnia.

Przez długi czas uważano, że dzień powinno się rozpoczynać obfitym posiłkiem. Ogromną popularnością cieszyły się śniadania z dużą zawartością białka i tłuszczu, np. składające się głównie z jajek. Dziś odchodzi się od tej teorii, jak również nie uważa się już śniadania za najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Nie oznacza to jednak, że nie musimy zwracać uwagi na to, co jemy po przebudzeniu. Śniadanie, jak każdy posiłek w ciągu dnia, jest ważne i ma wpływ na Twoje zdrowie i samopoczucie. Odpowiednio skomponowane poprawi Twoją koncentrację, zwiększy kreatywność czy zdolność do rozwiązywania problemów i przede wszystkim może zapobiegać powstawaniu wielu chorób.

Kaloryczność śniadania jest uzależniona od tego, ile posiłków planujemy zjeść danego dnia. W przypadku trzech, śniadanie powinno zapewnić ok. 25% - 30% dziennego zapotrzebowania na kalorie. Dziś stawia się przede wszystkim na warzywa i owoce, które są doskonałym źródłem błonnika, dzięki czemu zwiększają uczucie sytości oraz poprawiają pracę jelit, a także są bogate w niezbędne dla nas witaminy i minerały. Dobrym rozwiązaniem mogą okazać się również świeżo wyciskane soki owocowo-warzywne, które świetnie smakują, są łatwiejsze do spożycia niż np. kilogram owoców i warzyw i można zabrać je ze sobą do szkoły czy pracy.

Jakie śniadanie jest najlepsze? Takie, po którym nie czujemy się głodni, jesteśmy pełni energii i jest nam lekko. To, czy zjemy pierwszy posiłek zaraz po przebudzeniu czy dużo później, nie ma większego znaczenie. Ważne jest za to nasze samopoczucie, dlatego każdy indywidualnie powinien dopasować do siebie metody żywienia.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola wymagane

Imię:
E-mail: (będzie ukryty)
Treść:

Kategorie