Słodkie szaleństwo, czyli jak zrezygnować ze słodyczy

Słodkie szaleństwo, czyli jak zrezygnować ze słodyczy

Pewnie znacie to uczucie, kiedy musicie koniecznie i natychmiast zjeść coś słodkiego. Słodkości stają się pocieszeniem w trudnych momentach, są nagrodą za dobrze wykonane zadanie, przerywnikiem w pracy, ukojeniem podczas tych dni, a później… wyrzutem sumienia. Do życia nie są nam potrzebne, jednak przyzwyczajenie często bierze górę. Jak sobie z tym poradzić?

Wszyscy wiemy, że słodycze uzależniają, a ich rzucenie wcale nie jest łatwe. Nasz organizm w ciągu dnia jest w stanie przetworzyć bez szkód dla zdrowia jedynie 20 g cukru, czyli mniej więcej dwie/trzy łyżeczki. Tymczasem cukier jest przyczyną wielu chorób i dolegliwości.

Rzucenie słodyczy nie jest jedynie problemem osób, które chcą stracić na wadze, ale wszystkich, dla których zdrowie jest ważne. Uwalnianie się od przyzwyczajeń zwykle trwa ok. trzech tygodni. Tyle powinniśmy wytrzymać bez cukru i słodkości, żeby się od nich uwolnić. Jeżeli się to uda, po 21 dniach, będzie nam o wiele łatwiej radzić sobie bez „słodkiego uzależnienia”. Jednak nie powinno się nagle odbierać organizmowi rzeczy słodkich, zwłaszcza jak wcześniej dostarczało mu się cukier w dużych ilościach, nie oferując mu niczego w zamian.

Kiedy poczujecie nieodpartą chęć na coś słodkiego, sięgnijcie np. po świeży sok na bazie warzyw i owoców, który nie zawiera cukru rafinowanego, a jedynie ten, który naturalnie znajduje się w owocach. Cukry proste są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu i nie robią takich szkód, jak cukier przemysłowy. Dodatkowo owoce i warzywa są bogatym źródłem witamin i minerałów, więc wyjdzie Wam to tylko na zdrowie i pozwoli zapomnieć o słodyczach.

1komentarzy

  • Avatar
    Jolk

    Nie wiedziałam że organizm ma swoje ograniczenie w postaci przetworzenia cukru... myslałam, że trawi wszystko.dzieki za informacje!

    maj 9, 2019

Dodaj komentarz

Wszystkie pola wymagane

Imię:
E-mail: (będzie ukryty)
Treść:

Kategorie