Wzmocnij swoją odporność

Wzmocnij swoją odporność

Kochamy jesień! Jest piękna, kolorowa i klimatyczna. Chyba nie ma nic przyjemniejszego niż długie wieczory, napar imbirowy, pleciony kocyk, unoszący się w powietrzu zapach cynamonu i dyni oraz rozświetlone przez słońce kolorowe liście drzew. Niestety jesień to również okres wzmożonego chorowania na przeziębienia oraz grypę. Dni są coraz krótsze, czujemy się przez to zdołowani i mamy dużo gorsze samopoczucie. Całe szczęście istnieje dużo trików, dzięki którym można uniknąć zarówno jesiennej depresji jak i przeziębień – najważniejsze to wzmocnić swój układ odpornościowy!

Wysypiaj się

Dobry sen może działać cuda. Staraj się zawsze kłaść spać i wstawać o podobnej porze. Zaleca się, aby nocny wypoczynek trwał około 7-8 h dziennie. Zwróć uwagę na higienę snu! Postaraj się nie używać urządzeń elektronicznych minimum godzinę przed pójściem do łóżka. Zasłoń okna, ciemność jest wskazana przy nocnym wypoczynku. Nie spożywaj dużego posiłku 2-3 godziny przed snem, ale też nie możesz kłaść się głodny. Podczas zasypiania nie myśl zbyt dużo, postaraj się wyciszyć i zrelaksować.

Spędzaj swój wolny czas z bliskimi  

Naukowcy już dawno potwierdzili tezę, że przebywanie w otoczeniu rodziny i przyjaciół powoduje redukcje stresu. Stres jest czynnikiem powodującym pogorszenie nastroju, co się wiąże bezpośrednio ze spadkiem odporności…. Dlatego spędzajmy jak najwięcej czasu w towarzystwie osób, które lubimy i zmniejszajmy poziom stresu….przytulaniem :)

Odrzuć używki  

Palenie papierosów to najgorsza rzecz jaką możesz zrobić dla swojego układu odpornościowego. Papierosy sprawiają, że płuca są w słabej kondycji, a to znacząco wpływa na odporność każdego z nas. Dodatkowo picie alkoholu zmniejsza wchłanialność witamin (w szczególności witaminy C) i składników mineralnych, których celem jest wzmacnianie organizmu.

Myj ręce   

Brzmi banalnie? Okazuje się, że bardzo dużo ludzi tego w ogóle nie robi. Warto tylko wspomnieć, że nasze dłonie zasiedlają miliony różnych bakterii i wirusów. Aby się ich pozbyć, należy myć ręce bardzo dokładnie, używając do tego ciepłej wody oraz mydła. Zawsze myj ręce przed posiłkiem oraz po wyjściu z toalety. 

Ćwicz   

Aktywność fizyczna to wspaniała recepta na poprawę odporności. Wykonuj co najmniej jeden trening cardio (bieganie, szybki marsz, jazda na rowerze) w tygodniu i minimum dwa treningi siłowe.  Regularne ćwiczenia sprawią, że nie tylko ciało się wzmocni, ale także cały układ odpornościowy – staraj się wybierać aktywności na świeżym powietrzu. Pamiętaj jednak, że trzy treningi w tygodniu to wystarczająca ilość. Jeżeli się przetrenujesz to doprowadzisz organizm do dużego stresu co w konsekwencji spowoduje spadek odporności. 

Zadbaj o zdrowie swoich jelit    

Twoje jelita stanowią bardzo ważną część układu odpornościowego, dlatego o nie również należy zadbać. Znaczącą rolę mają probiotyki, czyli bakterie przywracające równowagę flory bakteryjnej. Dołożenie do codziennej diety produktów zawierających naturalne probiotyki, to jeden z lepszych sposobów na zapewnienie sobie zdrowych jelit i wzmocnienie odporności. W jelitach znajduje się bowiem najwięcej limfocytów, które chronią organizm przed różnymi patogenami. Do najlepszych źródeł bakterii probiotyczmych zaliczamy m.in.: sfermentowany nabiał (kefir), jogurty, kiszonki i oczywiście naszą kombuchę.  

Oczyszczenie    

W diecie wzmacniającej odporność powinny się znaleźć owoce i warzywa, które obfitują w tzw. antyoksydanty. Ich najważniejszą funkcją jest poprawa odporności - są to głównie witaminy A, C i E. Świetnym sposobem na poradzenie sobie z jesienną chandrą jest spróbowanie naszego detoksu sokowegoDIETA 5 DNIOWA VIP”, który przez pięć dni dostarczy do organizmu szereg witamin i minerałów. 

Wzmocnij swoją odporność już dziś!

Dodaj komentarz

Wszystkie pola wymagane

Imię:
E-mail: (będzie ukryty)
Treść:

Kategorie