Jak zmieścić się w sylwestrową kreację? Rady ostatniej szansy

Jak zmieścić się w sylwestrową kreację? Rady ostatniej szansy

Już bardzo niewiele czasu dzieli nas od hucznego zakończenia 2019 roku. Sylwestrowej zabawy wyczekuje chyba większość z nas. Wiele osób już od dawna wie, w czym przywita Nowy Rok. Panie już kupiły wymarzoną sukienkę, a panowie prawdopodobnie liczą na to, że zaprezentują się w swoim sprawdzonym garniturze. Co jednak, gdy w ostatniej chwili okaże się, że coś się gdzieś nie dopina? Bez paniki! Jest kilka dobrych metod, by schudnąć przed sylwestrem.

Spokojnie, to jest do zrobienia!

Jak to się stało, że sukienka kupiona tak niedawno dziś, tuż przed sylwestrem, okazuje się przyciasna? Jak to jest, że ulubiony garnitur gdzieś się nie dopina? Dobrze znamy takie historie i wiemy, że (o ile mówimy naprawdę o lekkim niedopięciu) nawet na kilkanaście dni przed wielkim wyjściem można uporać się z dodatkowymi kilogramami.

Wpis o tym, jak to zrobić, zacznijmy od tego, czego robić na pewno nie warto. Mowa o rożnego typu „dietach cud”, które mogą nam niekiedy bardziej zaszkodzić, niż pomóc, bo albo nie przyniosą oczekiwanego rezultatu, albo aż z nawiązką, a potem… efekt jo-jo. Albo sprawią, że kompletnie opadniemy z sił i zabawa w sylwestrową noc niekoniecznie będzie tym, na co naprawdę mamy ochotę. Polegajmy więc na sprawdzonych sposobach.

Usprawnij przemianę materii

Dobra przemiana materii to Twój sprzymierzeniec. Choć nie mamy wpływu na tzw. podstawową przemianę materii, z pewnością przyspieszyć możemy metabolizm „dodatkowy”. Jest on zależny od wielu czynników, takich jak wiek czy płeć, a także pora roku. Nic dziwnego, że już kilka tygodni może zrobić różnicę, bo kiedy robi się coraz chłodniej, organizm gromadzi tkankę tłuszczową, która ma go chronić przed zimnem.

Zwykle przemiana materii jest też nieco wolniejsza u kobiet. Aby podkręcić metabolizm warto najpierw wprowadzić regularne pory posiłków. Jedzmy mniej, ale częściej, i zadbajmy o odpowiednie spożycie warzyw i owoców, zamiast tłustych, ciężkich posiłków. Niezdrowe odżywianie to jeden z głównych powodów wolniejszej pracy organizmu. Regularne posiłki sprzyjają tworzeniu tzw. pamięci metabolicznej, dzięki której enzymy trawienne wytwarzają się głównie podczas jedzenia, przez co pokarm zostaje szybko przetworzony na energię i nie zalega w układzie pokarmowym, sprzyjając odkładaniu się tkanki tłuszczowej.

To ważne, by spożywane kalorie dopasować do swojego trybu życia, a zawartość energetyczną dobrze rozłożyć na poszczególne posiłki. Na przykład śniadanie powinno zawierać około 25-30 procent dziennego zapotrzebowania kalorycznego (zależnie od liczby posiłków), drugie śniadanie powinno być lekkie – około 10 procent, obiad 30-40 procent, podwieczorek około 15 i nieco więcej, 20 procent - kolacja. Kolejna typowo żywieniowa rada wiąże się z wprowadzeniem do diety większych ilości błonnika. Już same owoce i warzywa przyniosą zmianę, ale do tego pełne pieczywo czy picie siemienia lnianego przyniesie dobre rezultaty.

Relaksuj się

Gra hormonów w organizmie to niezwykle ważna sprawa dla właściwej przemiany materii. Niestety, czynników, które mogą ją zaburzać jest wiele. Jednym z nich jest stres, który wzmaga wystrzał kortyzolu. Hormon ten utrudnia redukcję tkanki tłuszczowej a jednocześnie sprzyja utracie masy mięśni, które to spalają tłuszcz. Do najlepszych sposobów obniżania poziomu kortyzolu należy po prostu relaks.

Niezależnie od tego czy będzie to dbanie o domowe rośliny (zdaniem naukowców takie hobby jest prawdziwym uspokajaczem), czytanie książek, częstsze uśmiechanie się (nawet wbrew emocjom), czy też odwiedziny w saunie. Taki relaks pomoże pozbyć się nadmiaru wody z organizmu a do tego działa oczyszczająco. Jedna wizyta w saunie to około 300 spalonych (a właściwie wypoconych) kalorii.

Na ostatnią chwilę

Kiedy zbyt późno zorientowałaś czy zorientowałeś się, że nie mieścisz się w wybrany strój, a do wielkiego wyjścia zostało naprawdę mało czasu, musisz sięgnąć po bardziej stanowcze środki. Rozwiązaniem jest krótka dieta oczyszczająca, która pomoże szybko zrzucić parę kilogramów. 3-dniowy detoks oczyszczający od NUJA to jedna z propozycji diet, które sprawią, że Twoja sukienka będzie pasować jak ulał!

Pyszna kuracja sokowa w zestawieniu z kombuchą doskonale odżywi organizm, nawodni go i nasyci witaminami, a do tego oczyści z toksyn i poprawi pracę jelit, dzięki czemu brzuch stanie się płaski. Pamiętaj, by diety oczyszczające zakończyć przynajmniej na kilka dni przed wielkim wyjściem, gdyż detoks sokowy, mimo kaloryczności na poziomie nawet 1300 kalorii, może powodować uczucie osłabienia. Zanim rozpoczniesz kurację, już 2-3 dni wcześniej staraj się odżywiać lekko, co ułatwi Ci wytrwanie w diecie sokowej.

Powodzenia!

1komentarzy

  • Avatar
    Milena

    Dzięki ! rady się przydadzą!

    gru 20, 2019

Dodaj komentarz

Wszystkie pola wymagane

Imię:
E-mail: (będzie ukryty)
Treść:

Kategorie