Dieta dla osób aktywnych fizycznie

Dieta dla osób aktywnych fizycznie

Aktywność fizyczna to podstawa, którą należy włączyć do swojego życia aby cieszyć się dobrym zdrowiem i samopoczuciem. Aby osiągnąć możliwie najlepsze efekty trzeba połączyć odpowiednio zbilansowaną dietę z aktywnym trybem życia. Nie trzeba od razu ćwiczyć wyczynowo – na początek wystarczą spacery, jogging czy rozciąganie. Zdrowe odżywianie to element, który dodatkowo zwiększa skuteczność treningów.

Jedzenie to energia

A dokładnie glukoza – to ona jest głównym „paliwem” dla naszego organizmu. Glukoza powstaje z węglowodanów i jest przechowywana w mięśniach oraz w wątrobie w postaci glikogenu. Zapasy glikogenu są wykorzystywane podczas długiego wysiłku fizycznego, dlatego tak istotne jest dostarczanie dobrej jakości węglowodanów do codziennego jadłospisu. Przy diecie niskowęglowodanowej można odczuć gorsze samopoczucie, spadek nastroju oraz efektywności treningów. Jak dostarczyć odpowiednią ilość węglowodanów? Dodając do swoich posiłków pełnoziarniste produkty, owoce, soki cold-press, warzywa skrobiowe czy nasiona roślin strączkowych.

Niezbędny materiał budulcowy

Białko, jest niezbędnym makroskładnikiem w diecie każdej osoby, a szczególnie osoby aktywnej fizycznie. Oprócz tego, że jest pokarmem niezbędnym do budowania tkanek oraz mięśni, zapewnia prawidłowy wzrost dzieci i nastolatków oraz regenerację organizmu. Białka to źródło aminokwasów, czyli elementów, które je budują. Zawartość aminokwasów w zależności od danego produkty różni się – dlatego tak istotna jest dieta różnorodna. Najlepsze pod kątem przyswajalności jest białko pochodzenia zwierzęcego, białko roślinne jest również wartościowe tylko należy je umiejętnie włączyć do diety. Najlepsze źródła białka? Chude mięso dobrej jakości, jajka, chudy nabiał, sery, nasiona roślin strączkowych.

Niezastąpiony duet: witaminy & minerały

Czyli punkt o którym wiele osób aktywnych fizycznie zapomina. Witaminy i składniki mineralne są równie istotne, jak białka, tłuszcze czy węglowodany. Od podaży witamin zależy wiele procesów zachodzących w organizmie, przykładowo witaminy grupy B odpowiedzialne są za metabolizm wyżej wymienionych białek, węglowodanów i tłuszczów. Żelazo transportuje tlen do krwi, a witamina C i E ma właściwości antyoksydacyjne. Rozwiązanie? Zbilansowana i różnorodna dieta z dużą ilością warzyw i owoców! Pamiętaj, że soki cold-press to świetna opcja na przemycenie tych mikroelementów.

Pamiętajcie aby pić soki regularnie! Smacznego!

Dodaj komentarz

Wszystkie pola wymagane

Imię:
E-mail: (będzie ukryty)
Treść:

Kategorie