Jak poradzić sobie z podjadaniem i zwiększonym apetytem

Jak poradzić sobie z podjadaniem i zwiększonym apetytem

Jesień to trudny czas dla osób, które są na diecie lub starają się po prostu nie przytyć. Chłodne i długie wieczory przy ulubionym serialu sprzyjają podjadaniu. Szczególnie gdy jesteśmy na diecie, to uczucie burczącego żołądka jest przyczyną przerwania założonej diety. Nie da się ukryć, że początki są najtrudniejsze, ponieważ już po kilku dniach organizm przyzwyczaja się do mniejszej ilości dostarczanego pokarmu. Jak więc wytrzymać? Nasz dietetyk ma dla Was kilka propozycji.

Po pierwsze, zachowaj odstęp

Brzmi niepozornie prawda? Ale to bardzo istotne. Gdy jesteśmy na diecie to spożywamy mniej jedzenia. Warto jeść częściej ale MNIEJ. Mniejsza porcja nasyci nas oczywiście na krótko, ale też nieduże odstępy czasu sprawią, że nie zdążymy zgłodnieć. Jest to również dobre dla naszego komfortu psychicznego, bo podczas uczucia głodu ciężko wyobrazić sobie spożycie kolejnego posiłku za 4-5 godzin. Oprócz tego, organizm przyzwyczai się do mniejszych posiłków i głód zaczniemy odczuwać tylko w porach planowanych posiłków.

Po drugie, pij wodę

Picie dużej ilości wody to złoty środek podczas odchudzania. Możemy tym zabiegiem oszukać głód, zaspokoić pragnienie i sprawić, że poczujemy się „pełniejsi”. Świetnie z głodem sprawdza się woda gazowana, ponieważ bąbelki powietrze wypełniają miejsce w żołądku i jelitach.

Po trzecie, sprawdź czy Twoja dieta jest zbilansowana

Według większości dietetyków, jest to najważniejszy aspekt. Zbilansowana i dobrze dobrana dieta zapobiega podjadaniu i napadom głodu. Gdy dostarczamy sobie wszystkie niezbędne makroskładniki oraz odpowiednią ilość błonnika, to organizm nie potrzebuje niczego więcej. Jeżeli nie wiesz jak prawidłowo skomponować swój jadłospis to koniecznie do nas napisz! Mamy również dostępne Plany żywieniowe na 7dni i 14 dni. Dietetyk NUJA z przyjemnością udzieli pomocy każdemu z Was.

Po czwarte, zadbaj o swój sen

To, że zmęczony i niezregenerowany organizm jest skłonny do napadów głodu jest jasne. Po dobrze przespanej nocy nie towarzyszy nam wyższy poziom kortyzolu, dlatego możemy kontrolować swoją dietę. Gdy poziom kortyzolu jest wysoki to chcemy „zajadać” te nerwy i stres. Zupełnie niepotrzebnie, ponieważ zaledwie 7-8 godzin snu w zupełności wystarczy na odpowiednią regenerację!

Nad głodem możemy w łatwy sposób zapakować sami, ponieważ to czy sięgniemy po kolejne ciasteczko zależy tylko i wyłącznie od nas samych. Aby zmniejszyć to ryzyko i nie obawiać się kilku dodatkowych kilogramów należy: wysypiać się, jeść różnorodnie, przestrzegać zasad zbilansowanej diety, pić dużo wody i zachować odpowiednie odstępy między posiłkami.

Jeżeli chcecie uniknąć efektu jo-jo to mamy dla Was rozwiązanie. Stworzyliśmy bazę gotowych jadłospisów, które przy wyborze odpowiedniej kaloryczności uchronią Was przed wzrostem wagi po detoksie i nauczą prawidłowych nawyków żywieniowych. Jadłospisy są przygotowywane przez dietetyka!

Pamiętajcie aby pić soki regularnie! Smacznego!

Dodaj komentarz

Wszystkie pola wymagane

Imię:
E-mail: (będzie ukryty)
Treść:

Kategorie