Dieta SIRTFOOD - zasady, kalorie, jadłospis

Dieta SIRTFOOD - zasady, kalorie, jadłospis

Dieta SIRTFOOD - niezbędny poradnik

Dieta o tej tajemniczej nazwie zasłynęła z tego, że schudła na niej sama Adele – i to niezwykle spektakularnie. Sama w sobie dieta wydaje się idealna:

- dopuszcza spożywanie czerwonego wina i czekolady,

- nie trzeba ciągle liczyć kalorii.

Ideał? Sprawdźmy to.

Na czym polega fenomen tej diety?

Dieta SIRTFood tym różni się od innych diet odchudzających, przede wszystkim tym, że zakłada włączenie pewnych składników odżywczych do codziennego jadłospisu (większość diet wyklucza produkty). Dieta SIRT Food zaleca jedzenie produktów, które aktywują białka o nazwie sirtuiny, czyli inaczej „geny szczupłości”. Jakie jeszcze funkcje mają tajemnicze sirtuiny?

1. Po pierwsze, obniżają poziom cukru we krwi.

2. Po drugie, przyspieszają metabolizm.

3. Po trzecie, obniżają ciśnienie krwi.

4. Po czwarte wykazują działanie przeciwzapalne.

Trzy fazy diety

Celem diety SIRT-Food jest aktywowanie i zwiększenie wytwarzania sirtuin przez dietę bogatą w polifenole. Które produkty są szczególnie wskazane?

- gryka,

- kapary,

- papryka chili,

- kakao,

- gorzka czekolada min. 85 % kakao,

- lubczyk,

- kurkuma,

- natka pietruszki,

- daktyle,

- czerwone wino,

- czerwona cebula,

- czerwona cykoria,

- rukola,

- soja,

- truskawki,

- orzechy włoskie,

- zielona herbata.

Dieta z założenia składa się z trzech następujących po sobie faz:

1. Pierwsza faza trwa przez 3 dni, w czasie których spożywa się około 1000 kcal / dobę. Daje to jeden posiłek oraz trzy koktajle.

2. Druga faza trwa 4 dni. Jest to okres w którym zwiększamy kaloryczność do 1500 kcal / dobę. Daje to dwa posiłki i dwa koktajle.

3. Trzecia faza trwa równe 14 dni. I tu nie ma już restrykcji kalorycznych. Wskazanie to 3 posiłki plus jeden koktajl. Wszystko na bazie przepisów zgodnych z założeniami diety.

Dieta SIRTFOOD wskazówki

Zalecenia brzmią jak piękny sen… wino, czekolada, spożywanie jak największej ilości pokarmów bogatych w polifenole i przestrzeganie ogólnych zasad zdrowej diety. Bez uciążliwego liczenia kalorii, obliczania makroskładników, eliminowania glutenu i cukru, a przede wszystkim głodowania. Dzięki tej diecie możesz schudnąć kilka kilogramów w krótkim czasie, ale to od Ciebie zależy jak długo utrzymasz efekty. Jeżeli będziesz dodatkowo ćwiczyć, przyspieszysz swój metabolizm i szybciej osiągniesz upragniony cel. Pamiętajcie, że produkty bogate w polifenole dodadzą Wam energii, spowolnią procesy starzenia, wpłyną pozytywnie na odporność, spowolnią procesy starzenia, poprawią wygląd włosów, paznokci i oczywiście skóry. Ważna jest jednak konsekwencja i regularność.

Jadłospis w diecie SIRT FOOD

Specjalnie dla czytelników bloga NUJA, nasz dietetyk przygotował ebooka o diecie SIRT. Jest to gotowy jadłospis zarówno dla osób początkujących jak i dla zaawansowanych.

Gotowy jadłospis diety SIRT możecie znaleźć w zakładce Jadłospisy. Stworzyliśmy całą bazę gotowych jadłospisów, które przy wyborze odpowiedniej kaloryczności uchronią Was przed wzrostem wagi po detoksie i nauczą prawidłowych nawyków żywieniowych. Jadłospisy są przygotowywane przez dietetyka!

Pamiętajcie aby pić soki regularnie! Smacznego!

Dodaj komentarz

Wszystkie pola wymagane

Imię:
E-mail: (będzie ukryty)
Treść:

Kategorie