Dlaczego warto pić soki

Przede wszystkim dlatego, że składają się z owoców i warzyw, które to powinny stanowić podstawę żywienia dla każdego człowieka. Zgodnie z rekomendacją WHO należy dostarczać ich minimum 400 g dziennie (ta liczba ciągle wzrasta). Istnieją bardzo mocne dowody na to, że tak wysokie spożycie owoców i warzyw znacząco zmniejsza ryzyko zachorowalności na bardzo poważne choroby, takie jak nowotwory złośliwe czy choroby układu sercowo-naczyniowego. Ich pr

czytaj więcej

Wzmocnij swoją odporność

Kochamy jesień! Jest piękna, kolorowa i klimatyczna. Chyba nie ma nic przyjemniejszego niż długie wieczory, napar imbirowy, pleciony kocyk, unoszący się w powietrzu zapach cynamonu i dyni oraz rozświetlone przez słońce kolorowe liście drzew. Niestety jesień to również okres wzmożonego chorowania na przeziębienia oraz grypę. Dni są coraz krótsze, czujemy się przez to zdołowani i mamy dużo gorsze samopoczucie. Całe szczęście istnieje dużo trików, d

czytaj więcej

Sok zamiast kawy

Ciężko wyobrazić sobie poranek bez filiżanki pobudzającej kawy. Warto jednak ograniczyć jej spożycie ze względu na to, że w nadmiernych ilościach może wypłukiwać minerały takie jak wapń i magnez, odwadniać a także dodawać do naszego dziennego bilansu sporo kilokalorii – jeżeli dodamy do niej mleko, syropy czy cukier. Oczywiście, picie kawy niesie za sobą również szereg pozytywnych właściwości , np. przyspieszanie metabolizmu, poprawa koncentracj

czytaj więcej

Warzywa i owoce przepisem na zdrowie, młodość i szczupłą sylwetkę

Ludzie od zawsze poszukują cudownego środka, dzięki któremu cieszyć się będą zdrowiem, który pozwoli im zachować młodość na dłużej i sprawi, że będą mieli atrakcyjną sylwetkę. W laboratoriach naukowcy pracują nad specyfikami, które mają zadbać o to wszystko, choć rozwiązanie jest prostsze, niż się wydaje. Jest nim odpowiednia dieta, oparta o to, co w naturze najlepsze: owoce i warzywa.

czytaj więcej

Jedz kolorowo! O czym świadczą barwy owoców i warzyw?

Chcesz zdrowo się odżywiać? Zadbaj o to, by Twój codzienny talerz był jak najbardziej kolorowy. W tym zdaniu zawrzeć można ważną radę, dotyczącą dostarczania sobie mikro i makro składników. O istotnej zawartości poszczególnych z nich w różnych owocach i warzywach świadczy kolor danego „daru natury”. Owoce i warzywa czerwone, zielone, żółte, fioletowe, pomarańczowe – przepięknie wyglądają na naszych talerzach, a do tego dostarczają nam różnych sub

czytaj więcej

Kategorie