Jak się przygotować do diety sokowej

Jak się przygotować do diety sokowej

Przygotuj swój organizm do diety i zaplanuj detoks, który pomoże osiągnąć upragniony cel. Podejdź racjonalnie do odchudzania i zmian w nawykach żywieniowych. Twoje ciało potrzebuje wsparcia, które zapewnisz mu dobrze skomponowanym daniom. Jak się przygotować do diety sokowej? Zobacz, co powinieneś zrobić, aby Twój organizm łagodniej przeszedł rewolucję kulinarną.

Zrób pierwszy krok i zmień swoje życie na lepsze. Pozbądź się nadprogramowych kilogramów i poczuj witalność, dzięki dobrze skrojonym planom żywieniowym. Podaruj sobie zdrowie i żyj pełnią życia.

Dieta sokowa – jak się do niej przygotować?

Twoja dieta sokowa będzie skuteczniejsza jeśli dobrze się do niej przygotujesz. Nikt nie lubi gwałtownych zmian. Przygotowanie ciała sprawi, że w momencie kuracji nie będziesz odczuwał skutków ubocznych, a sam organizm nie zacznie zapobiegawczo magazynować potrzebnej do funkcjonowania energii, która przełoży się na dodatkowe kilogramy. Jednym słowem, przechodząc na właściwą dietę, nie będziesz odczuwać permanentnego głodu. Taki zabieg przyczyni się do lepszych i długotrwałych efektów.

Jak się przygotować do diety sokowej? Przed przystąpieniem do kuracji zrezygnuj z:

  • - nikotyny i alkoholu,
  • - mocnej kawy i herbaty,
  • - cukru i sztucznych słodzików,
  • - produktów mącznych, jak: makaron pszeniczny, białe pieczywo oraz inne źródła glutenu,
  • - mięsa – szczególnie tego tłustego. Warto ograniczyć spożycie także drobiu i ryb,
  • - dań typu fast food i produktów wysokoprzetworzonych: słodkich i słonych przekąsek, słodzonych napojów gazowanych, energetyków, innych.

Alternatywą dla wszystkich powyższych niech się staną warzywa i owoce. Sięgaj po wodę bogatą w minerały (około 2 litry na dzień) oraz po napary ziołowe. Nawet jeśli nie wyobrażasz sobie życia bez mięsa, spróbuj na kilka dni stać się wegetarianinem i zrezygnuj z produktów odzwierzęcych lub mocno je ogranicz. Posiłki niech będą lekkie i spożywane w regularnych odstępach czasu – średnio co 3-4 godziny. Ich liczba powinna oscylować w granicach 4-5 dziennie. Każdy poranek zaczynaj od szklanki wody z cytryną, która pobudzi Twój organizm do działania. Nie zapominaj o aktywności – niekoniecznie tej kojarzonej z siłownią. Wystarczy spacer, szybki marsz, przejażdżka rowerem lub popołudniowy jogging.

Aktywność fizyczna, a dieta sokowa

Sen i aktywność fizyczna to czynniki równie istotne jak dieta. Optymalna ilość snu sprawi, że będziesz wypoczęty, zregenerowany i gotowy do działania. Na nocny wypoczynek najlepiej poświęcić 8 godzin i wstawać oraz kłaść się spać regularnie, codziennie o tej samej porze.

Pamiętaj, że higiena snu to równie ważny element całego procesu. Jak się przygotować do diety sokowej? Nie przesadzaj z telewizją, telefonem i czytaniem książek do późnych godzin wieczornych. Świetnie sprawdzi się medytacja oraz gorąca kąpiel. Aktywność fizyczna i regeneracja to zbawienie dla ciała, które oczyszcza organizm z toksyn, poprawia samopoczucie oraz kondycję.

Ile powinien trwać okres przygotowania do diety sokowej? Metoda małych kroków

Okres przygotowawczy powinien trwać kilka dni (mniej więcej od 4 do 5) – nie ma jednak co do tego sztywnych reguł. Wchodząc w fazę decydującą, na trzy dni przed właściwą dietą sokową, zwiększ podaż warzyw i owoców. Są niezbędne do zachowania odpowiednio zbilansowanego poziomu witamin i minerałów. Menu wzbogać o warzywne zupy krem, sałaty i koktajle. Pamiętaj, że surowe owoce i warzywa przekażą więcej dobroczynnych składników odżywczych niż te po obróbce termicznej. Wyklucz z jadłospisu mięso, nabiał i jaja. Zamień je na kasze i chudą rybę. Nie zapominaj o nawodnieniu. Jak się przygotować do diety sokowej?

W Twoim menu, na 3 dni przed dietą, powinny zagościć:

  • - warzywa – jedz je na surowo lub je delikatnie zblanszuj. Nie zapominaj o roślinach strączkowych, a także o kiszonkach,
  • - owoce – podobnie jak warzywa, jedz je na surowo,
  • - ryby – zrezygnuj z tych tłustych i wybieraj białe (dorsz, halibut),
  • - oleje roślinne – bogactwo zdrowia. Mogą to być: oliwa z oliwek, olej lniany, olej z czarnuszki, olej kokosowy, inne,
  • - gruboziarniste kasze i ciemny ryż,
  • - orzechy, nasiona i pestki,
  • - duże ilości płynów. Pij wodę mineralną i ciepłe napary z ziół.

Dwa dni przed dietą sokową postaw na surowe warzywa i owoce. Zrezygnuj z produktów zbożowych i odzwierzęcych. Jedz nadal kiszonki i rośliny strączkowe.

W jadłospisie powinny się pojawić:

  • - warzywa - jedz je na surowo. Nie zapominaj o warzywach skrobiowych i roślinach strączkowych. Wspieraj pracę jelit kiszonkami,
  • - owoce – jedz je na surowo – w całości lub przetarte.
  • - oleje roślinne – w tym przypadku nic się nie zmienia,
  • - garść orzechów lub pestek nadal powinny gościć w menu,
  • - płyny. Zwiększ ilość wody. Pozwól sobie na ziołowe napary.

Dzień przed detoksem sokowym ogranicz spożycie warzyw, owoców, orzechów i pestek. Zwiększ za to ilość wody.

10 cennych zaleceń i wskazówek - podsumowanie

Zebraliśmy 10 złotych zasad, z którymi warto się zaprzyjaźnić - i to nie tylko na okres przygotowania do diety. Jak się przygotować do diety sokowej?

  1. Po pierwsze – nawodnienie. To w dużej mierze przygotuje organizm do diety płynnej. Absolutne minimum 1,5 l wody mineralnej oraz niesłodzonych herbat i naparów ziołowych.
  2. Warto samodzielnie przygotowywać smoothie i spożywać je jako II śniadanie lub podwieczorek.
  3. Szczególnie w okresie jesienno-zimowym jedz dużo kiszonek. Kiszona kapusta i ogóreczki to prawdziwy skarb, który jest zbawieniem dla jelit.
  4. Ograniczenie spożycia mięsa, a szczególnie tego tłustego i czerwonego. Jeżeli musisz postaw na drób i białe ryby.
  5. Nabiał zastąp roślinnymi zamiennikami.
  6. Jedz 5 małych posiłków w regularnych odstępach czasu.
  7. Do każdego posiłku spożywaj świeże owoce i warzywa.
  8. Nie przesadzaj z solą. Zastąp ją ziołami i ostrymi przyprawami.
  9. Wybieraj pełnoziarniste pieczywo, gruboziarniste kasze i makarony z pełnego ziarna.
  10. Nie podjadaj między posiłkami.

Co po zakończeniu diety sokowej?

Odżywiaj się zdrowo i regularnie! Jeżeli Twoim celem jest dalsza redukcja, zachowaj ujemny bilans energetyczny. W odpowiednim wyliczeniu Twojego zapotrzebowania na energię, może pomóc nasz dietetyk, który z przyjemnością udzieli bezpłatnej konsultacji. Czas potrzebny na redukcję oraz liczba zrzuconych kalorii zależy od indywidualnych uwarunkowań organizmu. 

Zachęcamy do zapoznania się z ofertą naszych gotowych planów żywieniowych oraz jadłospisów połączonych z konsultacją dietetyczną. Oferujemy indywidualne podejście, skomponowanie diety zgodnie z preferencjami i stanem zdrowia. 

W NUJA wiemy, jak się przygotować do diety sokowej!

O sokach wiemy wszystko! Także o ich dobroczynnych właściwościach, które pozwolą Ci przejść na zdrową stronę życia. Pij je każdego dnia. Dostarczaj niezbędnych witamin i minerałów. Wybierz z naszej oferty dietę sokową 3-dniową lub 5-dniową i ciesz się ze szczupłej sylwetki. Zacznij zmiany od wewnątrz.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami, a my pomożemy dobrać odpowiednią dietę do Twoich potrzeb. Sprawdź nasze kompozycje soków, które zostały opracowane we współpracy z dietetykiem. Zrzuć nadprogramowe kilogramy i raz na zawsze pozbądź się uczucia ciężkości. Dołącz do NUJA na profilu Facebook i bądź na bieżąco z naszymi nowościami, promocjami i zniżkami.

Trzymamy za Ciebie kciuki!

NUJA – Twoja dieta sokowa <3