Jak skomponować perfekcyjną sałatkę

Jak skomponować perfekcyjną sałatkę

Jest kilka bardzo ważnych elementów, o których warto pamiętać przy komponowaniu perfekcyjnej sałatki. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na to, czy jesteśmy w stanie się nią nasycić i dostarczyć wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Jest to szczególnie ważne, gdy traktujemy sałatkę jako główny posiłek, który zapewni nam odpowiednią ilość kalorii i substancji odżywczych.

 

Zdrowa sałatka powinna być kompozycją odpowiednio dobranych makroelementów - białka, zdrowego tłuszczu, węglowodanów - a także różnorodnych smaków i tekstur. Również dodatki mają bardzo duże znaczenie, więc warto eksperymentować, dodając coś chrupiącego, słodko-kwaśnego lub ostrego. Sałatka to jedno z tych dań, gdzie naprawdę można zaszaleć!

 

Oto nasz mały przewodnik na to, jak skomponować perfekcyjną sałatkę!

 

Zacznij od świeżych warzyw:

 

Istnieje mnóstwo różnych zielonych warzyw, które mogą stanowić podstawę sałatki. Oto nasze ulubione:

- Rukola

- Młody szpinak (baby)

- Sałata rzymska

- Kapusta pekińska

- Jarmuż

- Roszponka

- Mix sałat

 

Dodaj do nich jak najwięcej kolorowych warzyw, które nadadzą jej smaku. Bez obaw sięgaj po warzywa grilowane, pieczone, karmelizowane lub przygotowane na parze. Stawiaj na świeże zioła: bazylię, koperek, pietruszkę czy rozmaryn!

 

Dodaj białko:

 

To akurat bardzo łatwe! Sięgaj po to, co lubisz (porcja powinna być wielkości dłoni). Oto kilka naszych ulubionych propozycji:

 

- Grillowany kurczak lub indyk

- Tuńczyk

- Krewetki

- Łosoś lub inne ryby

- Tofu

- Biały ser

- Fasola

- Komosa ryżowa i różnego rodzaju kasze

 

Nie bój się węglowodanów:

 

- Fasola i komosa ryżowa (białko, jak i węglowodany)

- Ziarna (ryż, proso, jęczmień, itp.)

- Warzywa skrobiowe, takie jak słodkie ziemniaki lub dynie

- Owoce (jagody, winogrona i pokrojone jabłka)

 

Zdrowe tłuszcze:

 

- Awokado

- Ser (pokruszona feta, gorgonzola i kozi ser)

- Hummus

- Orzechy (migdały, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, itp.)

- Nasiona (słonecznik, konopie, chia, len, itp.)

 

Domowe sosy:

 

Własnoręcznie przygotowany sos to najzdrowsza opcja. Możesz dodać do niego olej, oliwę, sok z owoców cytrusowych, doprawić go pieprzem, solą i innymi ziołami.

 

 

DO DZIEŁA!

SKOMPONUJ SWOJĄ PERFEKCYJNĄ SAŁATKĘ I POCHWAL SIĘ NIĄ W SOCIAL MEDIACH OZNACZAJĄC NAS #nuja #nujasalad

 

Dodaj komentarz

Wszystkie pola wymagane

Imię:
E-mail: (będzie ukryty)
Treść:

Kategorie